Wie zijn onze drijvende krachten achter de ontwikkeling van IHP's? Wanneer is voor hun een IHP geslaagd en wat zijn de meest bijzondere projecten waaraan ze mochten meewerken?
U leest het hieronder!
Peter Jan Bakker:
“Het ontwikkelen van een IHP is een proces dat naast een leidraad voor de huisvestingsopgave in veel gevallen ook de betrokken partijen dichter bij elkaar brengt, omdat we gezamenlijk van alle feiten en meningen in een open en transparant proces tot oplossingen komen. Dat geeft veel voldoening en werkplezier.”
Onno Damen:
“Mijn leukste IHP traject de afgelopen tijd was in Veldhoven, omdat onze inzet daar heeft geresulteerd in échte oplossingen voor vragen waar scholen en gemeente mee zaten.”
Joëlle Wijntjens:
“Een IHP is voor mij geslaagd als de kindpartners en de gemeente gezamenlijk aan de slag gaan om goede onderwijsvoorzieningen te realiseren voor de kinderen.”
Leonoor Clemens:
“Mijn leukste IHP-traject tot nu toe was het IHP Velsen, omdat we daar ook intensief de gemeenteraad betrokken hebben. We hebben de raadsleden om input gevraagd en ze geregeld geïnformeerd. Met een op en top gedragen IHP als resultaat.”
Marieke Slits:
“Persoonlijk vind ik het mooiste van IHP’s het kunnen genereren van een helder overzicht voor gemeente en schoolbesturen. Door structuur aan te brengen in een grote hoeveelheid informatie en in veelal specifieke context ontstaat een duidelijk beeld van de situatie. Dit beeld vormt vervolgens een sterke basis voor het gezamenlijk verder kunnen bouwen aan toekomstscenario’s.”
Maarten Groenen:
“Inspelen op het onderwijs van de toekomst, inspelen op wijkontwikkelingen, inspelen op duurzaamheidsambities..: in een IHP komt dit allemaal bij elkaar!”
Erwin Veneklaas Slots:
“Een IHP is naar mijn idee geslaagd als het inzicht, uitzicht en gedragen perspectief biedt en bijdraagt aan de (beleids)doelen van gemeente, schoolbesturen en andere betrokkenen.”